Cholesterol. Dieta na pierwszym miejscu

Zawały serca i udary mózgu to tylko niektóre z możliwych, groźnych następstw zaburzeń lipidowych, wśród których najczęściej rozpoznawana jest hipercholesterolemia. Na szczęście, tego rodzaju problemom można w dużej mierze zapobiegać – m.in. poprzez zdrowy sposób żywienia. Dowiedz się, co można jeść, a czego należy unikać w diecie „antycholesterolowej”.

Praktyczne, szczegółowe zalecenia i rekomendacje ekspertów dotyczące profilaktyki zaburzeń lipidowych przy pomocy odpowiedniej diety można znaleźć m.in. na stronie internetowej Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEŻ).

Jeśli ktoś chce się dowiedzieć więcej na ten temat, to warto, aby odwiedził wspomnianą wcześniej stronę internetową NCEŻ, gdzie dostępnych jest wiele eksperckich artykułów dotyczących wpływu diety na stężenie różnych lipidów we krwi, a także stronę internetową Akademii NFZ, na której można znaleźć różne prozdrowotne plany żywieniowe.

Na koniec warto jednak dodać, że sama dieta może być niewystarczająco skuteczna w profilaktyce i leczeniu zaburzeń lipidowych u niektórych pacjentów, np. tych, obciążonych genetycznie uwarunkowaną hipercholesterolemią rodzinną, czy też u pacjentów z zaawansowanymi, powikłanymi już chorobami sercowo-naczyniowymi. W tych przypadkach konieczne jest m.in. stosowanie odpowiednich leków, choć oczywiście odpowiednia dieta wciąż ma duże znaczenie, podobnie jak regularna aktywność fizyczna (dopasowana do możliwości danego pacjenta), jak też i inne elementy zdrowego stylu życia.

Źródło: Serwis Zdrowie za pap-mediaroom

 fot. ilust.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.