Chrupkie pieczywo – wróg diety?

Pieczywo chrupkie uważane jest za mniej kaloryczne. Osoby stosujące dietę często stosują je jako substytut innych rodzajów pieczywa. Okazuje się, że takie pieczywo może być największym zagrożeniem dla diety.

Pieczywo chrupkie nie jest produktem tak niskokalorycznym za jaki się je uważa. 100 gramów ma często około 300 kalorii czyli podobnie jak pieczywo białe. Kaloryczność pieczywa chrupkiego zależy od rodzaju ziaren użytych do jego produkcji.

Ziarna pszenicy są uważane za najbardziej niskokaloryczne (około 240 kcal). Żyto ma 300 kcal, kukurydza 370 kcal. Najbardziej kaloryczne są nasiona lnu (ponad 400 kcal).

Także dodatki smakowe, takie jak miód mają duży wpływ na kaloryczność tego typu pieczywa.

Stosując dietę należy pamiętać, że pieczywo chrupkie nie jest neutralne kalorycznie. Jego spożycie należy ściśle kontrolować. Ważne jest także uważne czytanie opisu na etykietach takiego pieczywa. Nadmierne jego spożycie może być zagrożeniem dla diety a skutki spożycia identyczne do pieczywa białego o podobnej masie.

Źródło: PP

fot.ilust.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.