Czas pandemii – czas hazardu?

Uruchomiliśmy całą swoją działalność online rok przed pandemią, co spowodowało potężną dynamikę wzrostu, zwłaszcza w okresie pandemicznym – powiedział Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego. W 2020 r. spółka osiągnęła przychody o 5 mld wyższe niż rok wcześniej.

Szef Totalizatora Sportowego podczas panelu poświęconego rozwojowi e-gospodarki na Forum Wizja Rozwoju w Gdyni wyliczył, że w 2019 r. spółka zrealizowała dochody na poziomie prawie 10 mld zł, z czego 40 proc. stanowiła sprzedaż online poprzez platformy Total Casino i Lotto.pl. W 2020 r. przychody spółki wyniosły już ponad 15 mld zł. „Ta dynamika jest ogromna” – podkreślał Cieślik.

Według Prezesa Zarządu Totalizatora Sportowego pandemia zwiększyła tempo rozwoju innowacji; znacząco wpłynęła też na wzrost aktywności klientów w obszarze online.

„Rozwój online, który był na całym świecie bardzo znaczący nie tylko w pandemii – w branży rozrywkowej na poziomie 8-9 proc. w stosunku do rynku tradycyjnego – w czasie pandemii bardzo przyspieszył” – zaznaczył.

Spółka zauważyła migrację klientów z sieci stacjonarnej do sieci online i towarzyszący temu wysoki wzrost przychodów, zwłaszcza w okresach wyłączenia części punktów sprzedaży np. w galeriach handlowych.

„Spowodowało to migrację naszych graczy, osób poszukujących szeroko rozumianej rozrywki do świata online. Co ciekawe, w momencie poluzowania restrykcji, kiedy punkty zostały ponownie otwarte, gracze wrócili do swoich zwyczajów, wrócili do realizacji zakupów w kanałach stacjonarnych” – mówił Cieślik.

Szef Totalizatora Sportowego zwrócił uwagę, że spółka rozpoczęła przygotowania do wprowadzenia oferty online w 2017 roku wraz z nowelizacją ustawy o grach hazardowych.

„Działalność online rozpoczęliśmy w 2018 roku, dlatego w momencie, gdy przyszła pandemia, pojawiły się restrykcje, byliśmy przygotowani. Rozwiązania przez nas oferowane były już sprawdzone przez klientów, a wiec zarówno pod kątem oferowanych produktów, jak i przede wszystkim bezpieczeństwa klientów, bezpieczeństwa ich danych oraz ich środków” – podkreślił.

Cieślik zapowiedział dalsze wdrażanie innowacji dotyczących obsługi klientów, związanych ze sztuczną inteligencją, takich jak algorytmy, które mają zadbać o bezpieczeństwo klientów i bezpieczeństwo rozrywki. Chodzi np. o wprowadzenie monitoringu pod kątem ryzyka patologicznej gry.

„Sztuczna inteligencja będzie analizować, ile środków klient angażuję w grę, czy zmienia kanały rozrywki i w przypadku niestandardowych zachowań otrzyma stosowną informację, aby nie wydawał zbyt dużo pieniędzy, aby jego gra nie była bardzo ryzykowna” – wyjaśnił Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego.

W czwartek rozpoczęła się czwarta edycja dwudniowego Forum Wizja Rozwoju, które odbywa się w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Uczestnicy Forum debatują o najważniejszych wyzwaniach stojących przed polską gospodarką, m.in. związanych z szeroko pojętym bezpieczeństwem, energetyką i gospodarką morską. Patronatem nad wydarzeniem objął premier RP Mateusz Morawiecki.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.