Pakiet Mobilności dobija polskie firmy. Branża transportowa ucieka do Niemiec

Polskie firmy spedycyjne masowo występują o licencje przewozowe w Niemczech. W ten sposób zabezpieczają się przed kolejnymi przepisami w ramach unijnego Pakietu Mobilności, który ograniczy ich usługi na przewóz towarów za granicą. Nowe przepisy wchodzą w życie 21 lutego 2022 roku.

Nowe regulacje mają na celu wyrównanie warunków pracy i płacy kierowców na terenie całej Unii Europejskiej. W oczywisty sposób uderza to w polskie firmy, które wygrywały na europejskim rynku dzięki konkurencyjności kosztów pracy.

Polscy przewoźnicy masowo przenoszą swoją działalność do Niemiec chcąc uniknąć regulacji które uderzą w przedsiębiorców z Europy Środkowo-Wschodniej.

Do tej pory udało się uzyskać dla naszych klientów ponad 300 licencji. W ostatnim czasie pomogliśmy też piętnastu firmom przewozowym z Polski założyć spółkę w Niemczech – informuje Agnieszka Bollmann z biura doradczego Bollmann und Partner we Frankfurcie nad Odrą.

Pakiet Mobilności mający na celu eliminacje polskich firm z europejskiego rynku generuje zyski dla firm z Ukrainy i Rosji gdzie kierowcy nie są objęci unijną ochroną.

Obecnie polskie firmy mają około 25 procent udziałów w europejskim rynku transportowym. Nowe dyrektywy unijne wchodzą w życie 21 lutego bieżącego roku.

Źródło: pp

fot. ilust.

Facebook Comments